سپهر

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی(مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان)

سپهر

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی(مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان)

طبقه بندی موضوعی
جستجو در سایت
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۳۲ ب.ظ

۰

حجت الاسلام مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، در گفتگو با خبرنگار پیک دانشجو پیرامون بیانیه لوزان و تفاسیر متفاوت از آن گفت:

در رابطه با این بیانیه چند نکته اساسی وجود دارد:

تاکیدات مقام معظم رهبری که در اول فروردین اعلام فرمودند را باید در این قضایا نصب العین قرار داد.

نکته اول مبنی براینکه موضوع تفاهم نامه و قرارداد به صورت شفاف و بدون ابهام باشد، که وارد تفسیرهای متفاوت از طرفین نباشد،

دوم اینکه باید لغو تحریم باشد نه تعلیق تحریم و یا مشروط بر یک چیز خاص، که این مسئله هنوز در این بیانیه مبهم است.

سوم اینکه این توافق که به واسطه مقاومت ملت ایران اتفاق افتاده است نباید وارد فرآیند بهره گیری ها و فرصت طلبی های حزبی و باندی بشود و این شایسته نیست که در روز نتیجه گرفتن مقاومت ملت ، گروه یا مسوولی این را به عنوان مانوری برای بهره وری سیاسی در انتخابات آتی استفاده کند.

متاسفانه در بعضی مواقع در نوع ارائه تحلیل ها، منافع باندی وجناحی باعث سو استفاده دشمن می شود.طبیعتا نباید دشمن بر این باور برسد که رفع تحریم می تواند کارگشا باشد چون موجب گستاخی دشمن می شود. لذا بعد از این توافق لازم به این همه عجله و تعجیل در اظهار سرور نبود. چون آن ها جنایتی که در حق این ملت به واسطه تحریم انجام دادند، کارساز نبود و مقاومت ملت و نظام در چندسال اخیر را نتوانسته مخدوش کند.شتابزدگی در اعلام پیروزی هایی که در این قضیه مطرح شد به نظر با اعتدال و تدبیر سازگاری ندارد و باید مسوولین حواسشان به فضاسازی های رسانه ای و تبلیغی باشد و بدون اعمال احساسی حقایق را ببینند.ملت ما هنوز قراردادهایی،همچون قرارداد الجزایر را از حافظه تاریخی خود فراموش نکرده است.لذا باید از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کرد، اما برای موفقیت در راه پیش رو باید فریاد بی اعتمادی بر علیه دشمن بلند بشود تا دشمن خیال نکند که ملت ایران یا مسوولین دولتی محتاج بالفور به رفع تحریم هستند.

خبرنگار پیک دانشجو: وظیفه جامعه دانشگاهی و دانشجویان درسطح دانشگاه و جامعه در قبال این بیانیه چیست؟

از آن جهت که دانشگاهیان قشر فرهیخته هستند از اساتید و دانشجویان انتظار می رود بدون برخوردهای احساسی با واقع گرایی، حمایت کننده اصیل برای مذاکرات باشند. حامی اصیل، آن کسی است که چنان سطح توقع داخلی را نسبت به زورگویان عالم بالا می برد که در میز مذاکره، مذاکره کنندگان با پشتوانه مطالبات قوی ، عزت مدارانه وارد میز مذاکره بشوند.

دانشگاه و دانشجویان باید به تبیین حقیقت فضای مذاکره که یک رزم و مجاهدت است بپردازد و با حمایت از تیم مذاکره کننده به بالا بردن سطح توقع و مطالبه گری ملت ایران از نظام بین الملل بپردازد. باید امریکایی ها و قدرت های غربی براین باور برسند که ملت ایران حق خودشان میداند که به فناوری هسته ای دست پیدا کند و درعین حال رفع تحریم ها یک امتیازی نیست که نظام بین الملل به ایران میخواهد بدهد، بلکه حقی است که از ما گرفته شده و آن ها باید با عذرخواهی به ملت ایران برگردانند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">