سپهر

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی(مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان)

سپهر

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی(مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان)

طبقه بندی موضوعی
جستجو در سایت
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

یادداشتی درباره وقایع اخیر فرودگاه جده

رسوایی اخلاقی و اجتماعی فرودگاه جده انعکاس و ظهور جلوه یی از اسلام آمریکایی و ثمره شوم وهابیت، فرقه ساخته و پرداخته صهیونیسم انگلیسی است که دل هر غیرتمند مسلمان را آزرده نمود.

اسائه ادب و شکستن حرمت عمره گذار که به تعبیر روایات سفیر و پیام رسان الهی هستند حرمت شکنی بسیار زشت به حرمین شریفین و حریم مسلمانی است. " قال الامام علی علیه السلام : الحاجّ و المعتمر وفدالله و حقّ الله ان یکرم وفدهُ و یحبوه بالمغفرة کسانى که حج و عمره مى‏روند میهمان خدایند و حق است ‏بر خداوند که میهمانان خود را  گرامى بدارد و آنها را بیامرزد." الخصال-میزان الحکمه

اما در رژیم سعودی وهابی مورد حمایت آمریکا و صهیونیسم بین المللی خیانت به شریعت ناب محمدی و امت اسلام بیشتر و تلخ تر از این واقعه سر زده است. آنچه ضروری می نماید در فتنه گریهای اخیر آل سعود با بصیرت دینمدارانه و غیرت مومنانه مواظب باشیم آب به آسیاب دشمن (صهیونیسم جهانی) نریزیم که " کُن فِی الفِتنَةِ کَابنِ اللَبُون لا ظَهرٌفیُرکَب ولاضَرعٌ فَیُحلَب "«در فتنه‌ها همچون شتر بچه‌ای باش که نه پشتی برای سواری دادن و نه شیری برای دوشیدن دارد» نهج البلاغه - حکمت 1

لذا باید در این روز ها در نوع واکنش ها چند نکته را مراقبت و مواظبت نمود که عبارت اند از :

1-تعظیم شعائر دینی که حج و عمره از مصادیق مهم آن می باشند تضعیف نشوند. درست است که عمره از اعمال مستحبی است که بعضی مواقع به واسطه انگیزه و نیت خالص و تقرب الی الله امور خیر و عام المنفعه همچون کمک مالی به نیازمندان بر عمره مستحبی رجحان دارد اما اگر عده ای با انگیزه های غیر دینی در صدد توهین یا تحقیر و یا تخفیف مظاهر و شعائر الهی و مناسک دینی همچون عمره مستحبی برآیند یقینا با عمل قبیح و منکر آن دو مامور فاسق سعودی همراهی نموده و خود مرتکب منکر بزرگتر شده اند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۱۵
سپهر

حجت الاسلام مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، در گفتگو با خبرنگار پیک دانشجو پیرامون بیانیه لوزان و تفاسیر متفاوت از آن گفت:

در رابطه با این بیانیه چند نکته اساسی وجود دارد:

تاکیدات مقام معظم رهبری که در اول فروردین اعلام فرمودند را باید در این قضایا نصب العین قرار داد.

نکته اول مبنی براینکه موضوع تفاهم نامه و قرارداد به صورت شفاف و بدون ابهام باشد، که وارد تفسیرهای متفاوت از طرفین نباشد،

دوم اینکه باید لغو تحریم باشد نه تعلیق تحریم و یا مشروط بر یک چیز خاص، که این مسئله هنوز در این بیانیه مبهم است.

سوم اینکه این توافق که به واسطه مقاومت ملت ایران اتفاق افتاده است نباید وارد فرآیند بهره گیری ها و فرصت طلبی های حزبی و باندی بشود و این شایسته نیست که در روز نتیجه گرفتن مقاومت ملت ، گروه یا مسوولی این را به عنوان مانوری برای بهره وری سیاسی در انتخابات آتی استفاده کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۳۲
سپهر

امسال به تدبیر حکیمانه نائب امام زمان، مقام معظم رهبری به سال “دولت و ملت، همدلی و هم زبانی” نامگذاری شد چرا که در سایه وحدت راستین و همدلی و هم زبانی اصیل، جامعه، به رشد و صلاح و فلاح دست می باید. بنابراین بر همه اصحاب قلم و اندیشه و موثرین و دغدغه مندان لازم است در ابتدا سال به واکاوی عوامل تقویت وحدت ملت و دولت بپردازند و در عین حال از انذار و هشدار و اعراض از اسباب تضعیف این همدلی و هم زبانی دریغ نورزند که در این سطور سعی نگارنده بر تنذیر و اخطار نسبت به یکی از مهم ترین عوامل تفرقه وجدایی یک جامعه می باشد که بر اساس ادله عقلی و نقلی از مهم ترین عوامل شکننده وحدت بین ملت و دولت پدیده زشت اشرافی گری و اشراف زدگی است چرا که فاصله طبقاتی و بی توجه شدن به محرومین مجالی برای همدلی و هم زبانی افراد و اقشار یک جامعه نمی گذارد.

به همین مبناست که امیر المومنین علی علیه السلام حتی هم سفره شدن فرماندار بصره عثمان بن حنیف با یکی از اشراف شهر را مذمت نموده و در یک توبیخ نامه به او می نویسد: ” اما بعد، اى پسر حنیف، به من خبر رسیده که مردى از جوانان اهل بصره تو را به مهمانى خوانده و تو هم به آن مهمانى شتافته اى، با غذاهاى رنگارنگ، و ظرفهایى پر از طعام که به سویت آورده مى شده پذیراییت کرده اند; خیال نمى کردم مهمان شدن به سفره قومى را قبول کنى که محتاجشان را به جفا مى رانند، و توانگرشان را به مهمانى مى خوانند! به لقمه اى که بر آن دندان مى گذارى دقت کن، لقمه اى را که حلال و حرامش بر تو روشن نیست بیرون افکن، و آنچه را مى دانى از راه هاى حلال به دست آمده بخور.”

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۲۶
سپهر